søndag den 2. oktober 2011

Don Rosa figur

Havde egentligt ikke troet jeg skulle begynde at sælge figurer i mit galleri, men så kom der en skør tysker - Stefan - forbi med en figur med bladguld og hele svineriet og så var jeg solgt..
SE FIGUREN TÆTTERE PÅ HER

søndag den 25. september 2011

Nyt galleri med den danske tegner Anni Lippert

Anni Lippert er født i 1928 og er oprindeligt uddannet reklametegner. Hun er kendt og elsket som tegner i blandt andet Hudibras og Se & Hør, men har også tegnet kravlenisser, plakater og julekort. Hendes velformede kvinder spiller med på 60'ernes seksuelle frigørelse. Der er ofte en dobbelthed i Anni Lipperts illustrationer. På overfladen ser det ud til meget traditionelle kønsrollemønstre, men underteksterne viser, at det ofte er kvinderne, der har styr på tilværelsen.
SE HELE GALLERIET HER!

lørdag den 24. september 2011

Comicgarden.dk udgiver sine første kunsttryk

Så har jeg åbnet det første galleri med eget tryk i små oplag signeret af den kunstner der er udvalgt. Vi har valgt at kalde dem comicgarden.dk editions. I fremtiden vil jeg prøve at udgive kunsttryk med 1-2 tegneseriekunstnere om året :)
Se dem HER

fredag den 26. august 2011

Nyhed originale filmceller til tegnefilmen ganske vist

Så kan vi præsentere originale tegnefilmsceller til tegnefilmen Ganske vist tegnet og produceret af den danske tegner Lars Jakobsen. De er super flotte :)




Du kan se tegnefilmen HER

Du kan se de orginale filmceller HER

lørdag den 20. august 2011

Nyt galleri med den danske tegner Lars Jakobsen


Lars Jakobsen er født i 1964 og er mest kendt som skaber af serienstriben "Ganske vist", der startede i 1990 og for serien "Mortensens Mondæne Meritter", der handler om en tidsagent. Serien om Mortensens eventyr er netop blevet relanceret i farver. I foråret 2012 udgives Mortensens Mondæne Meritter også i USA.


Se galleriet her

lørdag den 21. maj 2011

RIP Jeff Jones

fantasy tegneren Jeff Jones er død :(
http://www.boingboing.net/2011/05/19/rip-jeffrey-jones.html

tirsdag den 19. april 2011

Art Bubble festivallen..en stor succes!.

Tillykke med arrangementet det er en flot first timer. Rammerne er cool på Industri museet, næste gang ku jeg godt tænke mig Moebius, Bilal og Tardi kom og så flere workshops :). Mediedækningen var ikke overvældende, men her er et indslag i TV-syd, der viser lidt af udstillingen.

Art Buble indslaget på TV syd - KLIK HER