fredag den 25. april 2008

Will Eisner er kommet på besøg hos Comicgarden!!


Comicgarden er stolte over at præsentere vores nyeste galleri, der har originale tegninger af Will Eisner og tegneseriekunst fra starten af 50'erne med en original Spirit historie på 7 sider.

Comicgarden er et lille galleri, der sælger original tegneserierkunst. Tilmeld dig nyhedsbrevet og vær med til at få nyheder først.

torsdag den 10. april 2008

Production art - en ny måde at samle på tegneseriekunst


Produktions kunst er betegnelsen for de sider, der bruges direkte i den del af tegneserieproduktionen, hvor der lægges farver på siderne. Dette foregår i dag ved hjælp af computere. Tidligere foregik det ved, at en kopi af den originale side blev håndmalet af forskellige kunstnere. Ofte med farvekoder, som trykkerne anvendte ved trykningen af tegneserierne.

Da de håndmalede kopier ikke produceres mere, forventes det, at de vil stige voldsomt i pris i de kommende år. Men det er aktuelt en god mulighed for at få en ”one of a kind” side til en rimelig penge.

På markedet er der tre forskellige typer:

1. Håndmalede på kopi af den originale side

2. Computer farvede sider med farvekoder påført i hånden

3. Trykte tegneseriesider (altså en side fra et almindeligt hæfte) med farvekoder påført i hånden.

Lige nu har Comicgarden åbnet et nyt galleri med produktionskunst.

lørdag den 5. april 2008

Danmarks internationale tegneseriefestival

Komiks.dk er Danmarks internationale tegneseriefestival, som hvert andet år fejrer tegneseriemediet med et bredt udvalg af danske og udenlandske gæster fra tegneseriemiljøet.

Iår foregår det i Vanløse beboerhus, lige ved siden af Vanløse metro fra den 31. maj til 1. juni. Programmet ser spændende ud, blandt andet med Don Rosa (Mr. D.U.C.K), Achdé (den nye Lucky Luke tegner) og en lang række spændende internationale og danske tegnere.




Du kan læse mere om tegneseriefestivallen på komiks hjemmeside. Comicgarden har tilføjet et link til komiks. Husk du kan stadig nå at være med i vores konkurrence om at vinde originale tegninger og striber.

mandag den 24. marts 2008

60 år med onkel Joakim - tema


Onkel Joakim fylder i disse dage 60 år.

Tilbage i 1947 skulle Carl Barks, finde på en god julehistorie med Anders And. Løsningen blev at give Anders en rig, gnaven og nærig onkel, som lånte ham en hytte på Bjørnebjerg. Joakim var formentligt inspireret af Charles Dickens' bitre vekselerer og pengeudlåner Ebenezer Scrooge (heraf det engelske navn Uncle Scrooge), der nærede et dybfølt had til julen. Egentligt var det kun meningen, at Joakim skulle bruges i denne ene historie. Men Carl Barks var kommet til at holde af rigmanden og kunne ikke give slip på onkel Joakim igen. Den gamle gnier i høj hat, gamacher og rød jakke blev et langsomt et fast inventar i Anders Ands liv.

I marts 1952 fik onkel Joakim sit eget Uncle Scrooge-blad i USA, og det var Carl Barks, der i de første mange år skrev og tegnede alle serier. Her fik onkel Joakim lov til at boltre sig i længere historier. I mange af dem tog han sine nevøer, Anders, Rip, Rap og Rup, med på spændende ekspeditioner i fjerne afkroge af verden. Barks har bl.a. ladet onkel Joakim finde både kong Salomons miner, det sunkne Atlantis og i Klondike i Yukon som guldgraver.

Senere begyndte tegneserieskabere fra hele verden at bruge onkel Joakim i deres historier blandt andet Don Rosa og William Van Horn.

Comicgarden har lavet et tema galleri om Onkel Joakim. God fornøjelse!

torsdag den 13. marts 2008

Ny opdatering, nyt galleri og bedst vurderede hjemmeside på Danske Links



Jeg har nu lagt et nyt galleri ud, der viser original tegneseriekunst af den kitchede amerikanske tegneserie Archie.

Samtidig kan jeg glæde Jer med, at comicgarden er ratet bedst af brugerne på danske links. Totalt nice - tak allesammen!.

Bedste hilsner

Tegneseriehelten


onsdag den 5. marts 2008

Fra cyberspace til kunst

Egentligt er det jo noget rod. Jeg mener, egentligt er det noget rod at vise kunst frem på nettet, fordi den slet ikke kommer til ret i de små opløsninger man arbejder med som webmaster. Derfor vil jeg arbejde på at finde et in world gallery til at vise den kunst jeg sælger. Så jeg må nok op på cyklen og cykle rundt i København og høre mig for.

Min hjemmeside har været nede en kortere periode. Sorry, men nu er den oppe igen:-)

Bedste hilsner
The comicman